POLITIKA KVALITY Sléváren Třinec, a.s.
Klíčovou podnikatelskou aktivitou společnosti Slévárny Třinec, a.s. je výroba a prodej odlitků. Vedení společnosti si uvědomujeme rostoucí požadavky zákazníků na
dodávky výrobků v požadované kvalitě, dohodnutém termínu, množství a za konkurenceschopné ceny. Pro naplnění těchto požadavků a v souladu s kontextem, požadavky
zainteresovaných stran a strategickými záměry firmy vedení společnosti vyhlašuje politiku kvality, která je prosazována prostřednictvím těchto základních přístupů a zásad:
A. Partnerství
Zákazníci i dodavatelé jsou považováni za partnery podílející se na kvalitě našich výrobků. Podstatou spolupráce je orientace na současné a budoucí požadavky
zákazníků. Značný důraz je kladen na rozšiřování spolupráce s těmito partnery především v oblasti nejnáročnějších sortimentů odlitků z ocelí, litiny s kuličkovým a
lupínkovým grafitem.
Přesvědčujeme zákazníky dosahováním požadovaných jakostních parametrů výrobků, vysokou technickou úrovní, špičkovým dílenským provedením, zvyšováním užitných
vlastností výrobků cestou jejich inovace, vývojem nových technologií, dodáváním objednaného množství v dohodnutém termínu a dokonalým servisem.
Budujeme dlouhodobé partnerské vztahy s klíčovými dodavateli a plníme smluvní závazky.
B. Technologie a infrastruktura
Rozvoj výrobní základny a infrastruktury, technologické a výzkumné činnosti jsou zaměřeny na zvyšování úrovně kvality výrobků, zavádění nových produktů a výrobních
technologií, jejich účelné využívání a ochranu tak, aby:
* byly splněny současné a v budoucnu očekávané potřeby a požadavky zákazníků na kvalitu dodávek,
* byly využity efektivně suroviny, materiály a energie a snižována jejich spotřeba.
C. Lidé
Zvyšujeme intelektuální kapitál, který je základním prvkem v řízení lidských zdrojů. Zvyšujeme:
* odbornou způsobilost zaměstnanců pro dosažení vysoké úrovně kvality práce pracovníků na všech výkonných i řídicích
pozicích,
* vědomí odpovědnosti za kvalitu výrobků a polotovarů,
* vědomí odpovědnosti za své zdraví, zdraví spoluzaměstnanců a pracovní prostředí.
Rozvíjíme systém přípravy a motivace pracovníků tak, aby byly pokryty potřeby rozvoje společnosti se současným potlačením nežádoucí fluktuace klíčových pracovníků.
Vedeme pracovníky k využívání všech jejich schopností ve prospěch SL a garantujeme rozvoj jejich profesionality a iniciativy v prostředí otevřené komunikace a sociálních
jistot.
D. Řízení
Ve výrobních a klíčových servisních činnostech jsou posilovány principy procesního přístupu, které ve spojení s projektovým řízením a týmovou prací na všech úrovních
jsou základem pro zlepšování systému kvality
Vedení společnosti analyzuje a řeší rizika, reaguje na měnící se prostředí a potřeby zákazníka optimalizací řídících i výrobních procesů zejména zaváděním progresivních
plánovacích systémů automatizace a robotizace.
Vedení společnosti vytváří podmínky v období celosvětové recese pro finanční stabilitu. Vedoucí znají a využívají schopnosti svých zaměstnanců a vytvářejí jim prostředí
pro jejich zapojení do plnění cílů SL.
Reagujeme na nové obecně závazné právní předpisy a normy v oblasti kvality.
Zkvalitňujeme procesy rozhodování správnou volbou metod pro měření, sběr, analýzu a vyhodnocování údajů a informací a zvyšujeme způsobilost zaměstnanců tyto
metody aplikovat.
Chováme se profesionálně k životnímu prostředí a bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.
Vedení společnosti aktivně spolupracuje se státními orgány a ostatními zainteresovanými stranami, které působí v dosahu společnosti.
Vedení společnosti klade důraz na interní i externí komunikaci o dosažených výsledcích. Jsou vytvářeny podmínky pro široké zapojení zaměstnanců do problematiky
zlepšování vč. úspor energií a je vyžadován jejich aktivní přístup.
Pro splnění těchto přístupů a zásad je nezbytná úzká součinnost celého pracovního kolektivu.
Vedení firmy se zavazuje, že:
každý člen vedení v rámci svých kompetencí:
* zajistí dostatečné lidské, materiální a finanční zdroje včetně možnosti využití evropských strukturálních fondů pro
prosazení a uplatnění Politiky kvality na všech úrovních řízení a zabezpečí, aby jejich výrobky splňovaly požadavky
zákazníka,
* stanoví vlastní odpovědnosti vedoucích pracovníků při vytváření, realizaci a zlepšování systému,
* přijímá rozhodnutí výhradně v souladu s právními předpisy a normami v oblasti kvality, environmentu, ochrany zdraví
při práci a prevence závažných havárií se současným potlačováním jakéhokoliv projevu korupčního jednání,
* vytvoří podmínky pro zavádění výsledků týmové práce do systému řízení,
* vytvoří podmínky pro zdokonalení informační technologie a jejího užívání,
* vytvoří podmínky pro používání kvalitních materiálových zdrojů a pracovních prostředků,
* bude příkladem naplňování principů řízení kvality a vytvoří podmínky pro neustálé zlepšování systému managementu
kvality,
* stejný přístup bude vyžadovat od všech dalších úrovní řízení.
V Třinci 1. 2. 2018
Ing. Zdeněk Vladár
Ředitel Sléváren Třinec, a.s.
© 2012 - 2018 Slévárny Třinec, a.s.